Autor Wątek: Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.  (Przeczytany 157 razy)

Despet

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 5
Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.
« dnia: Październik 30, 2013, 08:13:58 pm »
Od dłuższego czasu pracuje jako przedstawiciel handlowy w hurtowni elektrycznej dlatego chcę podzielić się z wami kilkoma trikami jakie osobiście stosuje w pracy.

Na początku zobowiązany jestem dodać, że absolutną podstawą podczas procesu sprzedaży jest dobre poznanie Klienta. Osobiście traktuje te osoby jak dobrych kumpli. Czemu? Absolutną większością są PRACOWNICY sklepów, hurtowni. Najważniejsze to dać im poczucie, że proces sprzedaży jest oparty na wzajemnym zrozumieniu i poznaniu wzajemnych potrzeb.

1.Klient:
a) Pracownik
- w każdym punkcie znajdujemy swojego człowieka, z nim spisujemy zamówienia, traktujemy jak najlepszego kolegę, nie unikamy rozmowy i poświęcamy mu dużo czasu
- ważnym elementem są tak zwane gratisy, jeżeli chcemy zwiększyć pod koniec miesiąca sprzedaż wrzucamy do paczuszki gratis do 50zł, który pójdzie w koszty firmy a sprzedawca w zamian robi nam super zamówienie przy czym na niektórych przedmiotach możemy delikatnie podnieść cenę by ty 50zł odrobić. Zdecydowana większość się na to łapie.
- sporadycznie spotykam się z sytuacją gdzie Klient prosi mnie o zwrot towaru, szef daje mu po głowie, chwilowy zastój w interesie. Osobiście wystawiam korektę. Czemu? Na przyszłość ta osoba zyskuje zaufanie do nas i tym chętniej kupuje a my i tak możemy ten towar sprzedać drugi raz

b) Właściciel
- Do sprzedaży podchodzimy w sposób profesjonalny, zwracamy uwagę na jakość naszych produktów i satysfakcjonującą cenę.
- Stosujemy system sprzedaży oparty na pakietach, np: do pakiet 100 żarówek przedłużacz gratis. Żarówki sprzedajemy po lekko zawyżonej cenie natomiast przedłużacz bierzemy z zapasów, które zalegają nam na magazynie.
- Często nasz Klient zwraca uwagę na cenę przedmiotu, warto w swojej ofercie mieć kilka firm o różnym poziomie cen i jakości oferowanych towarów.

Ciąg dalszy nastąpi a tym czasem proszę o komentarze.

jestDOBRZE

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 57
Odp: Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2013, 07:09:34 pm »
Gratisy, bajerki. Każdy to lubi dostawać, tylko czy klienci mogą zweryfikować że podbijasz sobie cenę na produkcie podstawowym?
Nie przejmuj się swoją rolą bo i tak Cię opier....

masyr

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2013, 08:58:40 pm »
Gratisy, bajerki. Każdy to lubi dostawać, tylko czy klienci mogą zweryfikować że podbijasz sobie cenę na produkcie podstawowym?

Może, ale jeżeli z jakichś względów (np. twoja firma kupiła czegos megadużą ilość i ma niższą cenę u dostawcy) to nie ma opcji, żeby różnica w cenie rzędu 0,5% plus gratis robiła różnicę.

CzarnaMamba

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2013, 01:52:06 pm »
Mój mąż pracuje w sklepie i osobiście uwielbiam gratisy jakie dają im przedstawiciele handlowi he he. :) Są one pojedyncze dlatego też nie wystawią ich na sprzedaż, a ja na tym często korzystam nowym sprzętem do domu, za o wiele niższą cenę. :) Dlatego też, sądzę, że triki, które zostały przedstawione są bardzo dobre. Przedstawiciel i jego firma nie ucierpi finansowo na tym, a może zyskać naprawdę dobrych klientów.

Damian

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Technika sprzedaży przedstawiciel handlowy.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2013, 02:06:38 pm »
Triki te na pewno sprawdzają się w rzeczywistości. :) Mentalność ludzi nakazuje wręcz utrzymywanie kontaktu z osobami, które mogą dać jakiś gratis. :) Najprostszy przykład to prasa: sama gazeta kosztuje 3 zł, z gadżetem gratis 5 zł, ale i tak częściej kupimy ten egzemplarz z gratisem, bo to "za darmo". :)